1. Náležitosti žádosti k řediteli školy:
- adresa žadatele se specifikací skupiny studenta,
- adresa školy (celý název školy),
- název žádosti,
- popis žádosti s uvedením důvodů případně termínů, ke kterým má být žádost účinná,
- datum žádosti,
- vlastnoruční podpis,
- úřední formát žádosti A4.
2. Typy žádostí k řediteli školy:
A) Žádosti řešené ve správním řízení
1) Individuální vzdělávací plán
a) povolení individuálního vzdělávacího plánu
b) povolení podpůrného opatření
2) Přijetí ke vzdělávání
a) do 1. ročníku
b) do vyššího ročníku
– vzor žádosti + přihláška ke vzdělávání
c) na základě přestupu
– vzor žádosti o přestup a zároveň změnu oboru
3) Změna oboru vzdělání – podává se v případě, že škola má více oborů
4) Změna formy vzdělání – podává se v případě, že škola má denní a dálkovou formu vzdělávání
5) Přerušení vzdělávání
6) Opakování ročníku
7) Uznání dosaženého vzdělání – podává se po rozhodnutí o přijetí ke studiu a je důvodem pro uvolnění z hodnocení a z účasti na předmětech, které dle rozhodnutí ředitele jsou srovnatelné svým obsahem s předchozím vzděláním studenta, předchozí vzdělání musí být doloženo ověřenou kopií výkazu o studiu (vysvědčení, osvědčení) a nebo originálem a kopií výkazu o studiu (vysvědčení, osvědčení)
8) Přerušení správního řízení
B) Ostatní žádosti
1) Zanechání vzdělávání
2) Prodloužení termínu pro hodnocení v řádném termínu
3) Výjimka z předepsané docházky – podává se po ukončení výuky daného předmětu v daném období nebo pro více předmětů po poslední konzultaci, žádost musí obsahovat předměty, o které se žádá s uvedením počtu hodin absence z celkové hodinové dotace předmětu, žádosti o výjimku z docházky pro více než tři předměty vyhoví ředitel jen mimořádně na základě velmi vážných důvodů
4) Žádost o druhý opravný termín
5) Uznání hodnocení – podává si student, který opakuje ročník a v předchozím ročníku dosáhl v některých předmětech hodnocení výborně – velmi dobře
6) Uvolnění z účasti na vyučování – podává se po rozhodnutí o přijetí ke studiu a je důvodem pro uvolnění z účasti na předmětech, které dle rozhodnutí ředitele jsou srovnatelné svým obsahem s předchozím vzděláním studenta, předchozí vzdělání musí být doloženo kopií vysvědčení (ročníkové, maturitní), klasifikaci je student povinen splnit v termínu zkouškového období
7) Žádost o uznání praxe – pro DVS, přílohou žádosti musí být potvrzení od zaměstnavatele
8) Žádost o uznání praxe – pro SPČ, FEK, PRA, PMP, přílohou žádosti musí být potvrzení od zaměstnavatele
9) Žádost o prodloužení termínu pro splnění odborné praxe
10) Žádost o náhradní termín pro splnění povinného kurzu – (lyžařský kurz, plavání, kurz specializací) podává se do 30 dnů po termínu akce
11) Omluva z absolutoria
12) Žádost o náhradní termín absolutoria
13) Žádost o vrácení přeplatku/zálohy
14) Žádost o vyhledání archivních materiálů
C) Odvolání